Ahad, 14 Mac 2010

UMRAH DAN ZIARAH

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Terima kasih kepada semua yang sentiasa ziarah blog saya dan menatapi segala bahan cerita dan ilmu yang terdapat di dalamnya. Saya tidak dapat mengenal pasti siapa sebenarnya yang kerap melawat blog ini, namun saya amat menghargainya apabila satu hari baru-baru ni, berdasarkan jumlah pengunjung yang saya kira, untuk tempoh 24 jam, seramai hampir 80 orang yang singgah melawatinya. Boleh jadi orang yang sama 'refresh' beberapa kali dalam sehari...boleh jadi juga sebab saya sendiri yang 'refresh'. Saya pun terkejut sebab ingatkan kawan-kawan rapat se jabatan atau kenalan-kenalan lama termasuk anak-anak didik yang berada di mana-mana, yang mengunjunginya. Ada juga masej yang saya terima dari orang yang saya tidak kenali yang saya kira juga sebagai sahabat baru walau kita tidak pernah bertemu secara berhadapan.  Ini menggambarkan sokongan moral anda terhadap medium dakwah ini selain dari menjadi bahan perkongsian suka duka kehidupan. Kalau dulu orang simpan maklumat dan pengalaman hidup dalam diari, namun sekarang dah ada blog, maka tersimpanlah pelbagai coretan hidup yang pastinya untuk menjadi ingatan yang berkekalan dan berpanjang sepanjang kehidupan.

Untuk makluman, 15-31 Mac 2010 saya akan menjalani ibadah umrah + ziarah ke Tanah Suci al-Haramain dan Istanbul. Mungkin ada yang sudah tahu dan mungkin bila baca entry ni baru dapat tahu. Maka sepanjang tempoh tersebut, blog ini tidak dapat di'update'kan. InsyaAllah, berjumpa kita di bulan April. Doakan kesejahteraan dan keselamatan saya sepanjang mengerjakan ibadah tersebut. Assalamualaikum.

0 ulasan: