Khamis, 24 Disember 2009

CERAMAH DI HOSPITAL BESAR MELAKA

Pada 19 November 2009, saya dijemput menyampaikan ceramah di Hospital Besar Melaka dengan tajuk “Etika dan Cabaran Pengamal Perubatan”. Asalnya sahabat saya Ustaz Mohd. Zarifi yang sepatutnya menyampaikan ceramah tersebut, namun 3 hari sebelum program, beliau menghubungi saya untuk menggantikan tempatnya.

Tahun ini sahaja, sudah 3 kali saya menyampaikan tajuk yang hampir sama kepada kelompok peserta yang sama cuma berlainan tempa iaitu para doktor dan jururawat…Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan teratur…

Sempat saya promosi buku…alhamdulillah setakat ini, kalau saya pergi ceramah ke mana-mana…pasti akan dibawa bersama buku keluaran sulung saya tu…dan jarang sekali menghampakan…alhamdulillah terjual sebanyak 56 buah buku. Nak buat macam mana lagi ye…dah la buku tu terbit modal sendiri…penjualan dan promosi pun sendirian berhad jugak la…tapi Alhamdulillah…tiap kali promote masa ceramah…banyak jugak yang terjual.

Satu persoalan sering timbul…dalam banyak siri ceramah yang diadakan, kebanyakan peserta yang datang adalah dari kalangan kaum wanita…ke mana agaknya orang-orang lelaki ni? Bukan sebab saya ceramah di hospital saja…sebelum ini pun semasa ceramah Kursus Induksi KPKT pun ramai kaum wanita…Kursus Warga Pos Malaysia di Melaka pun ramai wanita juga...Cuma bila ke Penjara dan Serenti sahaja setakat ni confirm semua lelaki.












0 ulasan: